2017-07-01

Bäste kund,

Sommaren 2016 fick SweMaint en uppsägning på verkstaden i Drammen och har det senaste året lagt ned mycket resurser i sökandet efter ny verkstadslokal som passar vår verksamhet och kunders behov. Vi har upplevt en positiv attityd och hjälp från kunder, leverantörer, samarbetspartners och konkurrerande underhållsbolag.

Processen med att hitta en alternativ verkstad har varit komplex och tagit lång tid. I slutändan var även existerande kunder tvungna att hitta ersättningsleverantör av underhållstjänster. Dessa parametrar ledde till att SweMaints styrelse tog beslutet att lägga ner verksamheten i Norge. Från och med 1 juli 2017 har SweMaint AS därför ingen verkstad i Drammen.

Vi beklagar att kunder drabbas av detta men kommer fortfarande utföra syning och lättare reparationer i Drammen och Alnabru till och med november månad.

SweMaint avser att återetablera mobila enheter i Norge snarast när tillräckligt kundunderlag finns. Vid frågor kontakta Peter Overup, VD, SweMaint, tel +46 (0)705 45 87 24, e-mail peter.overup@swemaint.com

Peter Overup
VD, SweMaint