2018-01-30

Hanns Sperling – ny produktionschef på SweMaint

Från och med 1 februari 2018 tar Hanns Sperling över stafetten som produktionschef hos SweMaint, norra Europas ledande företag när det gäller reparations- och underhållstjänster för godsvagnar. Hanns som sedan sommaren 2017 och med titeln produktionskoordinator, varit tillförordnad på positionen, har ett gediget förflutet i såväl företaget som koncernen och dessförinnan i Kockums Submarine Systems och hos Kockums Pacific ltd.

Hanns Sperling är projektledare, produktionstekniker och systemansvarig inom områdena hydraulik, broms, framdrivning och PLC-styrning. Närmast tillförordnandet som produktionschef, var Hanns IWT-svetsansvarig på företagets nya avdelning ”Kund och Teknik”, en fusion mellan tidigare marknads- och produktionsavdelningar för att ytterligare skärpa affärsprocess och kundfokus.

Hanns arbetsfält som produktionschef blir rikstäckande eftersom SweMaints verkstäder finns vid strategiska järnvägshubbar i hela Sverige. Kontorstiden kommer framförallt att delas mellan huvudkontoret i Göteborg och vagnverkstaden i Malmö.

För mer information, kontakta Hanns Sperling, Produktionschef, SweMaint, tel +46 (0)10-492 96 44, mobil +46 (0)70-585 29 25 och/eller på e-mail: hanns.sperling@swemaint.com. Besök också www.swemaint.com